Sunday 10 April 2011

Tempat- tempat menarik di Pahang

Cameron Highland

Di sini saya akan berkongsi dengan anda tempat yang saya sudah kunjungi iaitu Cameron Highland. Tempat ni memang sangat cantik dan menarik. Rasa macam nak pergi lagi. Kos pun tak banyak sangat yang perlu dikeluarkan sebab barang-barang di sini dijual dengan harga yang berpatutan. Anda boleh membeli pelbagai jenis barang dan cenderamata untuk dibuat kenangan especially teh cameron dan strawberi.... Sesiapa yang mahu merasai suasana sejuk dan nyaman, bolehlah datang ke sini. Ia boleh menenangkan fikiran anda dari kesibukan kerja dan masalah. Saya pasti anda akan merasai kepuasannya apabila mengunjung ke sini. 
Iklim sejuk, ladang strawberi dan teh serta bangunan gaya Tudor di stesen peranginan tanah tinggi terbesar di Malaysia pasti menawan hati pelancong. Terdapat pelbagai aktiviti untuk anda nikmati di Tanah Tinggi Cameron, pusat peranginan tanah tinggi yang terbesar di Malaysia. Bersiar-siar melalui perkampungan yang menarik, melawat rama-rama, ladang teh serta strawberi yang terhampar luas semua aktiviti yang menyeronokkan dan menenangkan tersedia di sini untuk anda.


                                      Strawberi yang segar dan sedap...ermm....delicious



                                     Ladang teh yang terbentang luas....


Cuaca nyaman di sini memang tidak dapat ditandingi. Luangkan masa di sini beberapa hari , jauh dari kehangatan cuaca di tanah rendah dan anda pasti berasa segar untuk percutian anda yang seterusnya. Selamat berkunjung :)













1 comment: