Sunday 10 April 2011

Hotel di Pahang

Bagi pengunjung yang ingin datang ke Pahang tetapi tiada tempat untuk menginap...jangan risau..di sini terdapat pelbagai pilihan hotel yang sesuai untuk anda.

1) Swiss Garden Resort and Spa

Terletak di Pantai Balok, Kuantan, Swiss Garden Resort & Spa menawarkan 4 pilihan tempat makan, gelanggang tenis dan kolam renang luaran berbentuk bebas yang mengagumkan. Ia juga mempunyai spa dan Wi-Fi percuma.
Swiss Garden Resort menyediakan perkhidmatan hantar-jemput percuma ke Bandar Kuantan yang terletak 10-minit memandu jauhnya. Lokasinya yang sangat baik menawarkan akses mudah untuk ke banyak tarikan pelancongan serta kedai-kedai cenderamata batik.
Bilik-bilik di Swiss Garden Resort mempunyai balkoni peribadi dengan pemandangan Laut Cina Selatan atau taman tropika. Kemudahan termasuk tempat mandi yang panjang. Bilik-bilik terpilih mempunyai ruang tamu dan jakuzi.
Kegiatan seperti jet-ski, perjalanan ATV, catamaran dan paintball boleh dinikmati di resort. Para tetamu juga boleh berehat di buaian kanvas (hammock) dan menikmati permainan pool, atau mengalami sesi karaoke terbuka yang seronok dengan teman-teman di Parrot Bar.
Para tetamu boleh bertemu teman-teman dan keluarga dengan menikmati pastri buatan sendiri serta minuman panas di Swiss Deli. Makanan antarabangsa serta makanan Cina yang halal ada disediakan.

2) Berjaya Tioman Resort
Terletak di Pulau Tioman, resort ini menawarkan 6 pilihan tempat bersantap, kolam renang luaran dan Wi-Fi percuma di kawasan awam. Ia mempunyai chalet-chalet gaya-Melayu dengan pemandangan laut atau taman.
Berjaya Tioman Resort terletak 1 jam penerbangan dari Skypark Subang Terminal serta 40-minit penerbangan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Changi Singapura.Dilengkapi lantai dan perabotan kayu,
 chalet-chalet yang luas di Berjaya mempunyai penyaman udara dan balkoni peribadi. Ianya dilengkapi TV kabel dan alat membuat teh/kopi.
Sri Nelayan menyajikan masakan istimewa Malaysia dan antarabangsa, sementara Fortune Court menawarkan menu Cina a la carte. Coriander Seeds Restaurant dan Matahari Restaurant dibuka untuk makan malam. Untuk minuman dan snek ringan, bar kolam renang terbenam dan bar pantai ada terdapat di sini.
Para tetamu boleh bersenam di pusat kecergasan atau memilih dari pelbagai rawatan di Ayura Spa. Gelanggang-gelanggang tenis dan ruang permainan ada disediakan.

3)  Hotel De' La Ferns, Cameron Highlands

Terletak di perbukitan yang dingin di Cameron Highlands, hotel ini memiliki restoran dan reka bentuk gaya-zaman Tudor Inggeris. Bilik-biliknya menawarkan akses internet dan pemandangan ke kawasan luar bandar dan padang golf. Hotel De' La Ferns Hotel dilengkapi dengan TV dengan saluran satelit dan minibar.
Hotel De' La Ferns terletak 5-minit memandu dari Tanah Rata dan Brin Chang.
 Bilik-bilik mandi peribadi dilengkapi kemudahan pancuran mandian dan pengering rambut. Perkhidmatan bilik ada disediakan.
De' La Ferns mempunyai kaunter penerimaan tetamu 24-jam yang menawarkan perkhidmatan seperti pertukaran mata wang dan faks/fotokopi. Mereka yang memandu boleh meletak kereta di tempat ini dengan percuma.



1 comment: